לאחר שורת הטרדות, התושבים יצאו להפגין על אזלת היד

נתי קאליש 1 Comment on לאחר שורת הטרדות, התושבים יצאו להפגין על אזלת היד

תושבי הכפר הפלסטיני נחלין הסמוך לביתר יוצאים מידיי ערב להפריע למנוחתם של תושבי העיר ביתר עילית הסמוכה בשריקות וצעקות. בתגובה, תושבי העיר ביתר יצאו להפגין מול בתי הכפר. במקביל, העירייה חילקה נשק ארוך לתושבי העיר יוצאי צבא על מנת להגביר את תחושת הביטחון ולהיערך לכל תרחיש | צפו בתיעודים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצל מלחמת חרבות ברזל, בלילות האחרונים תושבי העיר ביתר עילית סובלים מהצקות חוזרות ונשנות מהפלסטינים תומכי הטרור שמתגוררים בכפר נחלין הסמוך לעיר החרדית.

הפלסטינים מתאספים מידיי לילה, וצועקים קללות ומסנוורים על ידי לייזרים עוצמתיים, והדבר גורם לחשש רב בקרב התושבים שגרים בסמיכות לגדר.

אחד התושבים שמתגורר בסמוך לגדר שוחח עימנו וסיפר: "אחרי מה שקרה בעוטף עזה החשש כאן גדול. יש פה בסך הכל גדר שמפרידה ביננו לבין תומכי הנאצים בעזה, ואני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם הם יפרצו את הגדר. אני מאוד חושש מהתופעה הזו" הוא אומר בדאגה.

צילום: ארי קופרשטוק

ראש העיר מאיר רובינשטיין ניסה להרגיע את התושבים, ויצא לשטח יחד עם מפקדי כוחות הביטחון באזור והצהיר ״האירוע בנחלין תחת שליטה״. אך את התושבים המודאגים זה לא ממש הרגיע.

video
play-sharp-fill

האירוע הגיע לשיאו כאשר בליל שבת אירע נס גדול. סמוך לחצות המחבלים מכפר נחלין הניחו מטען חבלה סמוך לגדר הבטחון של העיר. כוח צה"י שהגיע לאיזור ראה שריפה בשיחים ולאחר כמה דקות המטען התפוצץ סמוך לכוחו כשרק בנס גדול לא היו נפגעים.

התושבים הנזעמים יצאו להפגין מול הכפר בתקווה שמישהו יאזין להם ויטפל במטרד הפלסטיני מעבר לגדר.

במקביל העיר ביתר ממשיכה להיערך לאור המצב, והיום בהשתתפות רה״ע מאיר רובינשטיין ומפקדי הצבא בעיר, חולקו עשרות נשקים ארוכים ליוצאי צבא, תושבי העיר, שיצטרפו להגנה על העיר. יצויין כי מדובר במיזם תקדימי, וביתר עילית היא העיר הראשונה בארץ בה יוצא לדרך פרויקט כזה.

video
play-sharp-fill

העיתונאי יוסי אליטוב תושב העיר התייחס לאירועים וכתב: "כבר לילה שלישי שתושבים בביתר עלית מתמודדים עם התפרעויות בגדר הגובל לכפר נחלין. צעקות מחרידות של אטבח אל יאהוד ואללה אכבר, נשמעות במשך שעות. מאז שמחת תורה אנחנו סומכים על הקב״ה ועל ההגיון הבריא שלנו ולא חיים יותר באשליות. מישהו בצה״ל צריך להתייחס ברצינות לאירוע ולא לדפדף אותו".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הישיבה שלי נמצאת חצי שניה מהגדר.